![]() |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
![]() |
![]() |
|
Member
|
Re: July XX - Stockholm, Sweden
Jag ska, men stockholm är fett långt borta
/lantis Inside we both know what's been going on We know the game and we're gonna play it |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Used Banner
|
Jag har Science of Survival, komplett med audio-kasett och nåt sorts häfte... Fixade inte Dianetik för jag vill ha den på svenska.
Bara appropå. Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Member
|
Quote:
Den lär ju inte direkt flyga av hyllorna, så du kan nog köpa den när du kommer tillbaka till civilizationen ;) Inside we both know what's been going on We know the game and we're gonna play it |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Used Banner
|
Bara om du håller handen medan vi går dit
:D Quote:
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Internet user
|
Bulle: Nvm then, do it anywhere ; )
Jag är också ute på landet, hos päronen. Funderar på att fråga om biblan fick boken eller om de beställt den, men eftersom det bara är ett stycke bok så misstänker jag att den är är önskad. Tog bara sjuttioelva år för dem att skaffa den. So enought of teh urballning för denna sekund, ska vi säga demo den 25:e? - Tommy Davis, making the cult look like a cult on KESQ news. "I've never been beaten to a pulp in my life. Mr. Miscavige is my friend." - Mark Ingber, a Sea Org member since 1968, SP Times excellent exposé. |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Internet user
|
Skärpning och engagemang, fellow anons. 25:e going once....
- Tommy Davis, making the cult look like a cult on KESQ news. "I've never been beaten to a pulp in my life. Mr. Miscavige is my friend." - Mark Ingber, a Sea Org member since 1968, SP Times excellent exposé. |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
M E M B E R
|
"dianetik" är nog den bok av LRH som det är lättats att få tag i "hombre".
Köpte mitt exemplar på röda korset för ett antal år sedan - en krona kostade eländet - läste den i badkaret och kastade sedan bort den. Om du inte hittar den på antikvariat finns det ett tiotal exemplar på bokbörsen - billigaste kostar 24 kronor. Bokbrsen - Kp och slj begagnade bcker, kursbcker frn antikvariat, bokhandel Visst bör man som kritiker ha läst "dianetik" - men "history of man" och delar av "have you lived before this life" är mycket mer underhållande. Den 25:e låter bra "skwee" - men vad säger ni andra - och hurra för att "bulle" är med igen. |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Member
|
Hmm, ok. Jag kan inte vara med den 25 (från och med den 16e går min lantis-status upp till 11) , men får hoppas på augusti då istället
Inside we both know what's been going on We know the game and we're gonna play it |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Used Banner
|
då säger bulle 11e? synpukter på det?
Quote:
Quote:
|
||
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Internet user
|
Förstår inte varför någon vill läsa eller äga Dianetik. Jag kollade i den på biblioteket och den var riktigt dåligt översatt. Vissa roliga ord som "knowingness" har försvunnit, men det är väl det enda bra. Jag bröt mot instruktionerna att slå upp vart jämrans ord jag inte förstod, för då skulle jag inte ha tagit mig förbi sida ett.
Vet någon förresten om de som äger översatta ex av bokhögarna dessutom måste läsa skiten på engelska? Jag återvänder inte till civilisationen förrän runt 19:e. 25:e är det enda datumet jag kan i juli. - Tommy Davis, making the cult look like a cult on KESQ news. "I've never been beaten to a pulp in my life. Mr. Miscavige is my friend." - Mark Ingber, a Sea Org member since 1968, SP Times excellent exposé. |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Used Banner
|
^ men nu finns Uppsala-anon så du kan åka med en sån :-)
Quote:
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Member
|
Quote:
Ok, men då får jag missa den här gången, och bara spamma tråden utan att egentligen bidra med någonting :p Inside we both know what's been going on We know the game and we're gonna play it |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Internet user
|
De har inte varit så roliga. Det existerar redan "okej" ord som man kan översätta "havingness" och "knowingness" till, nämligen havande och vetande och om mitt minne inte sviker mig fullständigt så var det dem orden de använde.
Det fanns faktiskt en ordlista i slutet på boken också, så man kan tolka deras påhittade kufiska språk som i många andra fantasy- och sci-böcker. - Tommy Davis, making the cult look like a cult on KESQ news. "I've never been beaten to a pulp in my life. Mr. Miscavige is my friend." - Mark Ingber, a Sea Org member since 1968, SP Times excellent exposé. |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Member
|
Quote:
Edit: för att inte tala om kvalitén på det de skriver. Det är nog med bevis för mig att säga att LRH faktiskt HAR kommit tillbaks, och han ser ut så här:
Inside we both know what's been going on We know the game and we're gonna play it Last edited by Bulle; 07-06-2009 at 10:58 AM.. |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Internet user
|
Jag har läst Eragon och den hänger ihop mycket bättre än Dianetik även om den använder sig av i stort setta hela registret av uttjatade klyschor inom fantasyn. Tror att det hela beror på att han var 15 när han skrev skiten och jag hoppas att han blir bättre med åren. De flesta fantasyförfattare debuterar senare än så, oftast i medelåldern, och aktar sig för de mesta för de vanliga fällorna eller varierar dem.
Men han kan inte vara LRH. Han är född 1983, så om LRH thetan gav sig av tre år innan han kolade eller om Paolini inte fick någon själ innan han var tre så får vi tyvärr utesluta din teori. Vad sägs om denna person, född samma dag som Hubbard ska ha dött? - Tommy Davis, making the cult look like a cult on KESQ news. "I've never been beaten to a pulp in my life. Mr. Miscavige is my friend." - Mark Ingber, a Sea Org member since 1968, SP Times excellent exposé. |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Used Banner
|
^ naah hon ser för hyffsad ut för att vara L. Con
Quote:
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Internet user
|
Trodde du att han skulle vara lönnfet och skallig från födseln eller?
Andra förslag? :) - Tommy Davis, making the cult look like a cult on KESQ news. "I've never been beaten to a pulp in my life. Mr. Miscavige is my friend." - Mark Ingber, a Sea Org member since 1968, SP Times excellent exposé. |
|
|
|
![]() |
![]() |
|
Internet user
|
No complaints? At all?
25:e it is then. Spikat. - Tommy Davis, making the cult look like a cult on KESQ news. "I've never been beaten to a pulp in my life. Mr. Miscavige is my friend." - Mark Ingber, a Sea Org member since 1968, SP Times excellent exposé. |
|
|
|
![]() |
| ||||||
![]() |
Tags | ![]() |
july, stockholm, sweden ![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|