The Slow Unveiling

Discussion in 'General Discussion' started by the blob, Jun 7, 2014.

  1. the blob Member

    We know our world has changed, and that it is you and I, whether we are awake or asleep, who shape it directly, either by our consent or non-consent to be governed by a ruling class who has known this as far back in time when humanity first became what they call a "civilization".

    In our current unstable geo-political climate, the people are beginning to stir, and as we awaken there is a tendency to re-group, to coalesce into the various pro-radical and pro-extremist movements that emerge at regular intervals almost in chime with the radical events that attempt to be steering the people of the world by the clever planning of the age old culture of the elite.

    What we fail to consider is that every public spokeman of every freedom movement in the last thirteen years who is still alive, is for some reason, still alive! How can these common people be more important than, for instance the assassinated presidents of the american culture? Why is Alex Jones alive? Why is Julian Assange alive? Snowden? Their supporters and employees? The spokemen for the 99%? Are they more important than President John F. Kennedy who was assassinated in broad day light?

    Perhaps there is a reason worth considering, a possible plausible explanation for the strange survival of these common people who are so outspoken against the elite. If the elite saw JFK as a threat and possessed the hubrous to exterminate him publicly, almost as a warning sign to the population to shut up, then why would they not send the same message to the populace of the world by making examples of its freedom speakers, its so called public freedom fighters? Perhaps the why can be answered as simply as this. There is no better vehicle to slowly unveil the finished global system than by using the spokesmen who have risen up among the people who by appearance only seem to have come from our own class, caste, rank and common culture. We blindly accept they are on our side, that they care, that they will be honest, that they will not lie, that they fight for us, until you remember one vexing truth.

    You buy their videos, their TV shows, their radio shows, their books, their interviews and their media. Whether you buy them in cash or in conviction does not matter, you still buy into them and before you know it, you endow them with the same rank and power as the very system you attempt to free yourself from. Have you not noticed how well sculpted their media tools are? The sound effects, the visual effects, the perfect musical score, timing and narrative. The very tools that contributed to our modern dumbing down through movies, television and music videos are exactly the same tools our self proclaimed freedom fighters use. If you cannot see that you are held in their thrall, held in thrall to their words and their musical and pictorial manipulation of those words, through their cleverly manufactured but disjointed videos, seminars, documentaries, exposes and other fluff, then you will never see the vehicle of your own slavery. If it was "real" truth then why would it need to be embelished with editing, narrative, sound design and musical score? Perhaps because it is what they want you to know, and has nothing to do with the real truth at all, whatever that truth may be!

    By clever guile there may well be some of your public freedom fighters who are the bait to get you to expose your alliances by making donations, supporting their cause publicly, and leaving financial traces of your existence so that they can profile you, determine your threat level, apply pressure indirectly in your life, and get you to believe in their cause while behind the scenes they fully support the same global agenda you are trying so hard to resist.

    Are we doomed to bounce from one freedom fighter or leader to another who may very well serve the same fabricated and flawed agenda as the elite even when their idealogy may seem to differ, but only differ on the surface? And how are we able to claim that the elite are flawed, and how do we know this without a shadow of a doubt? Because they murder those who speak in opposition to them! But if words are as benign as the nursery rhyme claims (see below) then why would one person words against that hubrous ill-gotten regime be so powerful that the very same regime would go out of its way to silence those words. Because my dear human being, they know they are evil, and they know that they must hide in darkness to do what they are doing, because if they were trying to do what they do in the public light of day, they would be destroyed, hunted down, exterminated and incarcerated for the crimes they perpetuate against humanity.

    Sticks and stones may break my bones,
    But words will never harm me

    Yet every war starts with words, every battle starts with words exchanged, every holocaust (sacrifice) starts with words, every uprising starts with words, every apocolypse starts with words.

    The rhyme should read

    Sticks and stones will break Kings bones,
    But words will destroy empires

    Now to upset the apple cart! Beware you who believe in a republic. If you think democracy is new you have not read Plato, and if you uphold the ideal of a Republic you cannot be helped, and it is very much your lack of knowledge that will enslave you in the next iteration of a republic, because what you do not know is that all monarchies, oligarchies, democracies and tyrannies will come and go, but the republic always remains. A new name, a new ideaology, a new leader to satisfy the mad craving of the people refusing to lead themselves, and this cycle of madness will continue unless we think for ourselves, and then learn to think again in context of personal responsibility and community.

    Look at the shifting tide of idealogy and realise that you have been duped. The elite know the people cannot be reigned unless they have change, so every few hundred years as the people become restless under their self-endorsed yolk married to a false but temporary human ideal, the elite must create change to keep the masses asleep. So China migrates from Communism to Democracy, Russia migrates from Communism to Democracy, America migrates from Democracy to Socialism, Britain from Democracy to Socialism. In a few hundred years we may well be doomed to another migration of idealogy to lull the masses back to sleep.

    It is advantageous to have differing idealogies in the world with a populace who cannot see their very own engineered idealogical migration through the course of time. By it the elite have a means to create what they call "the enemy". By it they wage what they "war". By it they create what they call "God". By it one nation is seen as inferior to another, one upholds its rights at the expense of another. But none is ready to banish the petty ideals they have been fed. None is ready to think for themselves and then think again for the sake of their community.

    So the current democracies may well all be socialist within the next fifty years, and conversely the current socialist nations will most likely become democratic. How clever indeed? What a marvellous way to keep the populace of the world in a trance of shifting, gradual and slow but transitory idealism. The sages tell us that the cycles of man are like the pendulum of a large clock, forever swinging from one extreme to the other, forever doomed to repeat the extremeties of behaviour of what we call "good" and "evil". Are we forever guided along a predetermined path created by an elite few? What better way than to create a shift in an individuals political idealogy that not many people are able to wake up from. It is faulty human ideals that cause war, famine, disease and death. This is the indisputable mark of the error in our human consciousness. We are our own nightmare because we marry to faulty "ideals" that are not universal in nature and ultimately promotes death consciousness.

    The signs are always visible for those who are able to clearly see. When freedom fighters get their own TV shows, when they sell you their wares, and package their "freedom" in glitsy magazines, interviews and documentaries. When they enjoy their cigars and whisky while the real people of the world die around them. When they wear their well fitting cloths and have public allies who tell the world how upright they are. This, my fellow human being, is when you have been duped, as your parents were duped, just as their parents were duped.

    If there truly is a one world order that is being revealed, know it is only a replacement for the one already in power. Know that it is simply one neighbour covetting that which he does not have and by which he lives beyond his means, that incurs the wrath of this cyclic, vain and peurile existence. Know that we are by nature and nature alone doomed to repeat the failures of the past. Everyone of us. The monarchs are doomed to repeat this, the oligarchs are doomed to repeat this, the democracies are doomed to repeat this and the tyrants are doomed to repeat this, while sliently the republic lives on. Why? Because we refuse to think for ourselves!

    If you are fighting for "freedom", be aware that there may well be among you those who are secretly fighting for socialism, and portend to be your saviours as they miraculously reveal intimate details of the "new" empire, the next "new kid on the block" as they slowly pull back the curtain as curtain-bearers to reveal the global pantomine on behalf of their masters. Be wary of the trust you afford them. Remember that they too have every potentiality of becoming a tyrannical order in their zealousness for what they call "justice". How strange it is that when a man has a public platform of any kind, you will find it near impossible to divorce his identity from it. He cannot step down from it because the contagion has already enveloped him. He is no longer the same man and he will in time enslave you!

    Whatever new tyranny rises, know that in time it too will be conquered. History is no fool.

    good "luck"

  2. anon8109 Member

    Alex Jones follower, do you have anything other than vague conspiracy theory to offer?
  3. Disambiguation Global Moderator

    Hi. If you want to get your message across you need to heavily edit you post down to a short paragraph. This is tl;dr, no one will read this. It's too long.
    • Like Like x 2
  4. I read it.

    Don't listen to this bullshit, bro. Write whatever the fuck you want.
    • Dislike Dislike x 1
  5. It's funny how the OP conflates socialism with communism run by imperfect human beings and thinks the U.S.A. is headed towards his definition of socialism but ignores what it is really turning into, an oligarchy.

    He also outright ignores the fact that the best places to live, in the world, are both primarily secular and socialist.
    • Like Like x 4
  6. Disambiguation Global Moderator

    U bored?
    • Like Like x 1
  7. DeathHamster Member

    Many have asked that question, but no one has found a good answer yet.
    • Like Like x 1
  8. Us curtain-bearers be pantomiming. Haters gonna hate.
  9. Incredulicide Member

    Much more fun to watch than read.
  10. I read the first paragraph and the first few sentences of some paragraphs in the middle.

    Then I remembered that I had tickets to the gladiator fights at the colosseum.

    Nobody do anything interesting until I get back.
  11. JohnnyRUClear Member

    Time was, I wrote stuff just about like that m'self. I guess whatever it was that got me onto that track is still gettin' folks on there now.

    Hang in there, OP. "We all wanna change the world." :)
  12. [IMG]

    AUGUST 24, 2021
    Julian Assange’s Russian Connection

    Israel Shamir, left, and Julian Assange
    Whatever you think of Julian Assange — hero or villain, journalist or thief, high-tech revolutionary or paranoid narcissist — there is no denying his commitment to the cause of transparency.
    Assange has paid a steep price for revealing the U.S. government’s hidden history. As I write this, he continues to battle extradition to the United States where he faces criminal charges of disclosing classified material — a case that could set a dangerous precedent for investigative journalism in the most powerful country on earth.
    But the story of Assange and Russia reveals another history he prefers to keep private: his own.
    The story begins well before the 2016 U.S. presidential election, when WikiLeaks’ served as a conduit for the emails Russian intelligence officers had hacked out of the Democratic Party and the Clinton campaign. By that time, Assange already had a years-old relationship to Russia.
    It was Russia that Assange would often look to as a place to escape his mounting legal problems, something he would later advise Edward Snowden to do. It was Russia that offered him much-needed funds to keep his organization afloat. It was Russia that alternately terrified him and fascinated him.
    Given how much we do know about WikILeaks activities during the 2016 presidential election, we still know relatively little about the origins of Assange’s relationship with Russia.
    When did WikiLeaks’ relationship with Russia begin? And how did it start?
    We have compromising materials on Russia

    It may come as a surprise that Julian Assange — a man the U.S. government considers the Kremlin’s most useful idiot — once announced that his next target was Russia.
    The year was 2010. Assange and WikiLeaks were riding a wave of notoriety after publishing thousands of secret US government documents that it had obtained from Chelsea Manning. First came the disclosure of a classified military video of a US Apache helicopter killing 18 people, including two journalists working for Reuters. That was followed by the disclosure of thousands of classified documents on the wars in Afghanistan and Iraq.
    Everyone seemed to be wondering who or what WikiLeaks would expose next, and in July 2010, Assange showed his hand in an interview with Russia’s Izvestia newspaper.
    Izvestia: Do you have compromising materials on Russia?
    Assange: Yes, your government and businessmen. But not as much as we would like. The fact that most of your sites only post information in Russian limits our options. However, the Americans are helping us, they transmit a lot of materials about Russia.
    Izvestia: Do you trust them in this matter?
    Assange: Yes. Although, of course, we double-check all the information.
    Izvestia: On which of the Russians has WikiLeaks already “opened a case”?
    Assange: I will not name them. You will know them when we post the relevant content.
    Alexandra Ovchinnikova, “WikiLeaks Co-Founder Receives US Threats,” Izvestia, July 28, 2010
    Assange must have been dismayed when no one else picked up the scoop he dropped in Izvestia, because WikiLeaks tried again in October.
    “I think that Russian readers will learn a lot about their country,” WikiLeaks spokesman Kristinn Hrafnsson told Kommersant, a Russian business daily.
    This time, the U.S. media took notice.
    So did the Kremlin. An anonymous representative of the FSB, the successor agency to the KGB, said there was no cause for concern, but then warned that Russia could shut the WikiLeaks site down for good if it so chose.
    In the end, WikiLeaks’ next target wasn’t Russia.
    Instead, Julian Assange sought its help.
    Seeking Russia’s help

    At the same time as journalists were asking whether the Kremlin was about to get WikiLeaked, Assange was coming under tremendous pressure from law enforcement authorities in Sweden.
    Prosecutors accused the WikiLeaks founder of raping and molesting two Swedish women during an August trip to Stockholm. In November 2010, a warrant was issued for his arrest. (In 2019, prosecutors dropped the charges, citing insufficient evidence)
    With his options dwindling, Assange turned to an unlikely source for help.
    In letter dated Nov. 30, 2010 that was obtained by The Associated Press, Assange asked the Russian consulate in London for a visa.

    WikiLeaks claimed, without evidence, that the document was a forgery.
    Assange’s Man in Moscow

    Julian Assange, left, and Israel Shamir
    There’s good reason, however, to believe that Assange isn’t telling the truth.
    For one, Israel Shamir, the man Assange named as his “friend” in the letter, told Russian News Service radio, that he had personally brokered a Russian visa. But by the time it was approved in January 2011, Shamir said, it was too late. Assange was in British custody.
    Russia “would be one of those places where he and his organization would be comfortable operating,” Shamir explained, according to the AP’s report. Asked if Assange had friends in the Kremlin, Shamir smiled and said: “Let’s hope that’s the case.”
    A Russian-Israeli journalist and citizen of Sweden, Shamir is best known as an anti-Semitic writer. He has argued that the Jewish “blood libel” myth has a historical basis in fact and likened Jews to a virus. “I think it is every Muslim’s and Christian’s duty to deny the Holocaust,” he said.
    Born a Jew in Siberia, Shamir claims to be Greek Orthodox Christian convert. Once a Zionist, he says he’s now an anti-Zionist. Once a spokesman for Israel’s left-wing Mapam party, he now travels in Russian right-wing circles. Shamir was a member of Florian Geyer, a group that was co-founded by the far-right ideologue Aleksandr Dugin, who had longstanding ties to Russia’s military, government and the security services. (The group shared its name with a Nazi SS cavalry division.)
    Aleksandr Dugin, left, and Israel Shamir at a Florian Geyer meeting
    Searching the Hebrew-language press, I found that Shamir’s own mother couldn’t understand what happened to her son. “He received a Zionist education. He was a Zionist activist. He did great things,” Esther Schmerler-Lomovski told Makor Rishon in 2003. “It pains me, what happened to him. I would like to understand it myself. I think it’s a disease. It’s a mental illness. He seems sane. He’s not disturbed. He seems smart. But there’s something unhealthy.”
    Maybe Israel Shamir did go insane, or maybe he built quite a legend for himself. More than one reporter has pointed out Shamir’s ties to Russia’s security services. “From the late 1960s, people who knew him wondered if he were a KGB plant; at the BBC, while some found him charming, others considered he spent too much time at the Soviet Embassy,” Private Eye reported in 2011. Former Wikileaks staffer James Ball wrote in The Daily Beast that Shamir had “ties and friends in Russian security services.”
    For former WikiLeaks staffer James Ball and Assange’s close friend, Daniel Domscheit-Berg, Shamir was a step too far. Both men left the group.
    Assange, however, would brook no criticism of his friend. Instead of banishing Shamir back to the freezing expanses from whence he came, he had invited him to join his nascent operation in 2007:
    Dear Israel/Adam:
    Someone wrote saying they ‘refused to associate with an organization that would work with an anti-Semite like Israel Shamir.’ From a brief sampling of your writing … I did not find the allegation borne out. I found these samples to be strong and compassionate. I suspect the name ‘Israel Shamir’ is a realpolitik deadweight we are not yet big enough to carry … Writing under another name in the interim … may be an option.
    Assange’s Moscow Mule, Private Eye, Feburary 18, 2011.
    What was Assange’s response when Private Eye published this email? Private Eye was part of a conspiracy led by journalists from the Guardian who “are Jewish.”
    Друзья (Friends of) WikiLeaks

    A Russian visa was only one way Shamir was using his ties to Russia to help get his friend out of trouble.
    He would also help establish a “Friends of WikiLeaks” foundation in Russia, ostensibly to raise money for an Assange visit to Moscow that never took place.
    The Russian Friends of WikiLeaks has received no attention in the United States. It got a lot of attention in Russia because it was backed by the weekly magazine, Russian Reporter, which billed itself as WikiLeaks’ “official partner” in Russia.
    One of the founders of Friends of WikiLeaks was Vitaly Leibin, the editor of Russian Reporter, a Putin-friendly publication owned by one of Russia’s most notorious oligarchs.
    According to Leibin, Yandex, the Russian search giant, approached him with an offer to help WikiLeaks at a time when PayPal, MasterCard, and VISA were severing their ties to WikiLeaks. “Yandex.Money said that they were ready to guarantee that this will not happen and you can collect donations for WikiLeaks on their site,” Leibin told Vesti Radio. (Yandex denied this.)
    Israel Shamir. Source: Russian Reporter
    Russian Reporter was an interesting partner for Shamir and WikiLeaks for another reason: Oleg Deripaska, the aluminum tycoon sanctioned by the U.S. Treasury for his close connection to the Kremlin, owned 30 percent of the Expert group that included Russian Reporter through his holding company, Basic Element.
    (In 2017, Deripaska’s longtime U.S. lobbyist, Adam Waldman, would meet nine times with Assange in the Ecuadorian Embassy in London, according to the Guardian. Waldman was trying to broker a deal with the U.S. Justice Department about the investigation into Assange and Assange’s leaks of documents detailing the CIA’s cyberweapons known as “Vault 7.”)
    How much money did Friends of WikiLeaks raise? Did Deripaska give money? What happened to the money raised by the fund?
    Shamir wouldn’t say. “Dear Seth,” he wrote me in an email. “I suffered a micro-insult last year, and I hardly remember anything of the things you asked me about. Sorry, can’t be of help.”
    Shamir Gets the Cables

    Most revealing was the way Shamir used one of WikILeaks’ greatest coups — the release of thousands of secret U.S. State Department cables.
    Before her arrest, Chelsea Manning had passed WikiLeaks 250,000 cables from U.S. embassies around the globe offering unvarnished commentary on countries and leaders.
    According to emails obtained by the Swedish magazine, Expo, Shamir had expressed interest in the U.S. State Department cables in June, months before WIkiLeaks began publishing them in bulk.

    “I have a lot of good guys who can help to analyze the treasure and it would be good to start spreading the news. I am now in Paris, and people want to know more! Tuesday I go to Sweden, and there is a whole operation for your benefit!” Shamir wrote.
    Assange replied, “There certainly is! Tell the team to get ready. Give them my best. We have a lot of work to do.”
    Later that year, Shamir had shown up at WikiLeaks’ HQ in Ellingham Hall in the north of England. Introduced to the team as “Adam,” Shamir quickly aroused suspicion among staff when he asked for the as yet unpublished cables concerning “the Jews.”
    Former WikiLeaks staffer James Ball says Assange ordered him to give Shamir more than 90,000 State Department cables “covering Russia, all of Eastern Europe, parts of the Middle East, and Israel.” (Assange has denied this, too.)
    First stop, Moscow

    Cables in hand, Shamir traveled to Moscow in early December.
    Shamir reportedly asked Kommersant for $10,000 to write articles based on the cables, sources told Russian journalist Julia Latynina and the Guardian. (A Kommersant representative told Latynina a fee was not discussed.)
    Russian Reporter, the Putin-friendly outlet partly owned by Oleg Deripaska, took Shamir up on the offer and started calling itself “the official partner of the Wikileaks website in Russia.”
    Shamir’s articles for Russian Reporter contained a mix or both true and false information — a classic KGB disinformation tactic. His reports claim that the cables showed United States was a puppet master controlling global affairs and blamed Georgia’s then president for starting a war with Russia. In fact, the cables said the opposite.
    It was a clever way to deal with the fallout from the cables.
    “Unable to refute the compromising information contained in U.S. diplomatic cables, Russia’s intelligence services are trying to minimize the damage by distorting their content, using Russian Reporter as a conduit,” The Moscow Times reported, citing Andrei Illarionov, a former economic adviser to then-President Vladimir Putin.
    Next stop, Belarus

    Shamir next headed to Belarus. He arrived in Minsk in time to observe the Dec. 19 presidential election as WikiLeak’s “only Russian-speaking accredited journalist.” Lukashenko would declare himself the winner of the election with nearly 80 percent of the vote.
    Shamir, outside the administration building in Minsk
    On Election Day in Belarus, the news service, Interfax, published an interview with Shamir in which he claimed that the cables contained a “Belarus dossier” and hinted at “black cash” being paid to undisclosed recipients. Interfax also reported that Lukashenko’s chief of staff, Vladimir Makei, met with Shamir.
    Two days later President Lukashenko said the following:
    “We’re simply going to publish certain documents. We’ll see how those who are published on the Belarusian WikiLeaks site — the supporters [of the opposition] and those who are working behind the scenes — react to this.”
    In January 2011, Soviet Belarus, a state-run newspaper, began publishing extracts from the cables. Among those “exposed” as recipients of foreign money was the leading dissident, Andrei Sannikov, whom Lukashenko defeated for reelection, and Sannikov’s press secretary, who died under suspicious circumstances months before the election. (Sannikov was beaten by police in an Election Day protest, arrested on the way to the hospital, and then held in an undisclosed location, with no communication, for two months. He was ultimately charged with inciting protests and sentenced to five years in prison.)
    “Because virtually every opposition leader was already under arrest at the time Shamir leaked the cables, the publication of these documents served to bolster, rather than prompt, the regime’s crackdown in the immediate aftermath of the presidential elections,” Kapil Komireddi wrote in Tablet magazine.
    The relationship blossoms

    Despite the damage he had done to WikiLeaks’ reputation, Shamir had somehow opened a door for Assange in Moscow.
    In January 2012, Assange announced he would be hosting a show on Russia’s state-backed TV network, RT.
    “The World Tomorrow” would be filmed in the Ecuadorian Embassy in London where Assange had taken refuge to avoid extradition to Sweden.
    Once again, Russia was supplying Assange with much-needed cash. RT‘s purchase of a broadcasting license for Assange’s show came shortly after funding for WikiLeaks reportedly began “drying up.”
    The following year, WikiLeaks personnel would help Edward Snowden take refuge in Russia. In an interview with DemocracyNow!, Assange said that he “advised Edward Snowden, that he would be safest in Moscow.”
    RT’s editor-in-chief, Margarita Simonyan, visited Assange at the Ecuadorian Embassy in August 2013, where they discussed renewing his broadcast contract. Russian media subsequently announced that RT had become “the only Russian media company” to partner with WikiLeaks and had received access to “new leaks of secret information.”
    Then came the DNC and Clinton campign hacks. “WikiLeaks actively sought, and played, a key role in the Russian campaign and very likely knew it was assisting a Russian intelligence influence effort,” the Senate Intelligence Committee concluded in the fifth volume of its multi-year inquiry into Russia’s efforts to interfere in the U.S. election. Assange received multiple visits at the Ecuador Embassy in London from RT employees during the summer of 2016.
    In 2017, the government of Ecuador gave Assange diplomatic credentials and diplomatic immunity in order to allow him to leave its London embassy without fear of arrest by British police and take up a post in Russia. (Britain spoiled the plan by rejecting the appointment.)
    As for Shamir, the nature of his relationship to Assange is unclear. (His son, Johannes Wahlstrom, remained part of Assange’s inner circle for years.) But there’s no denying that his association with WikiLeaks greatly benefited him. He writes a column for Russia’s largest daily, Komsomolskaya Pravda, and a blog on the ultra-nationalist newspaper, Zavtra.
    Shamir remained an uncomfortable subject for Assange. It was a reminder of Assange’s own anti-Semitic leanings and his disastrous decision to hand over cables that were used to justify repression in Belarus. What’s more, Assange didn’t like discussing anything about himself other than his fame.
    The man who dedicated his life to exposing government secrets didn’t want to reveal any of his own. Assange saw enemies everywhere, but he failed to see (or maybe he didn’t care to see) how his “friends” were using him to serve their own ends.


    [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.9)]WikiLeaks : pourquoi Julian Assange est soupçonné de liens avec la Russie[/COLOR]

    [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.8)]Par Yves Eudes[/COLOR]Publié le 13 janvier 2019 à 17h03 - Mis à jour le 11 avril 2019 à 12h19
    Temps deLecture 9 min.
    Réservé à nos abonnés
    • Ajouter aux favoris
    • Partage
    • Partager sur Facebook
    • Envoyer par e-mail
    • Partager sur Messenger
    • Plus d’options
    [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.8)]MÉGA-PIXELSLe procureur spécial Robert Mueller, chargé d’enquêter sur l’ingérence de la Russie dans les élections américaines de 2016, s’intéresse de près au fondateur de WikiLeaks.[/COLOR]
    A ses débuts, Julian Assange, patron du site WikiLeaks, était considéré comme l’ennemi de tous les pouvoirs, notamment étatiques. Mais à partir de la publication en 2010 de centaines de milliers de documents secrets américains, sa cible prioritaire devient le gouvernement des Etats-Unis. Très vite, dès 2012, ses détracteurs vont insinuer, puis proclamer, que son hostilité envers l’Amérique le pousse inexorablement à se rapprocher de sa grande adversaire traditionnelle, la Russie.
    Au printemps 2012, la situation de Julian Assange devient critique : installé en Angleterre, il se bat pour échapper à un mandat d’arrêt lancé par la justice suédoise, qui veut l’entendre à la suite de deux plaintes pour abus sexuels. En attendant, il est assigné à résidence avec couvre-feu et port d’un bracelet électronique. Il nie les accusations des deux femmes, et affirme que la Suède ne serait qu’une première étape avant une extradition vers les États-Unis, qui veulent le juger pour espionnage. Or, ses recours juridiques devant la justice anglaise vont bientôt s’épuiser, et tout indique que son départ forcé pour la Suède est imminent.
    Pour ne pas tomber dans l’oubli, il doit continuer à occuper la scène médiatique. Pour cela, il accepte une offre inattendue : Russia Today, la chaîne de télévision internationale financée par le pouvoir russe, l’engage comme présentateur pour une émission politique hebdomadaire. En trois mois, Assange interviewe pour Russia Today une vingtaine de personnalités, allant du chef du Hezbollah, Hassan Nasrallah, au néoconservateur américain David Horowitz. Il reçoit aussi dans son émission le président équatorien Rafael Correa, qui, dès juin 2012, lui permettra d’aller se réfugier dans l’ambassade d’Équateur à Londres pour échapper à l’extradition.
  14. Timothy Love Member

    It's hard to change the world, you can only change yourself
    • Dislike Dislike x 1

Share This Page

Customize Theme Colors


Choose a color via Color picker or click the predefined style names!

Primary Color :

Secondary Color :
Predefined Skins